Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
19 квітня 2017 року в Верховній Раді України зареєстровано Проект Закону України № 6398-VIII «Про внесення змін до статті 67 Кримінального кодексу України щодо встановлення обставиною, яка обтяжує покарання, вчинення злочину щодо особи визнаної інвалідом».
Метою законопроекту є посилення покарання за злочини щодо осіб визнаних інвалідами шляхом встановлення відповідної обставини, яка обтяжує покарання.
Проектом пропонується внести зміни до пункту 6 статті 67 Кримінального кодексу України, а саме доповнити перелік осіб, злочин проти яких є обставиною, яка обтяжує покарання. Передбачити, що при призначенні покарання обставинами, які його обтяжують, визнаються: вчинення злочину щодо малолітнього, особи похилого віку, особи визнаної інвалідом або особи, що перебуває в безпорадному стані.
Цього ж дня, зареєстровано Проект Закону України № 6397-VIII «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення покарання за деякі злочини проти осіб похилого віку».
Метою законопроекту є створення правових умов щодо посилення покарання за злочини проти осіб похилого віку. Посилену відповідальність пропонується встановити за крадіжку майна осіб похилого віку, умисне вбивство, побої та мордування, катування, грабіж особи похилого віку, вимагання, розбій та шахрайство вчинене щодо особи похилого віку.
Проектом пропонується доповнити статтю 115 Кримінального кодексу України такою кваліфікаційною ознакою, як «умисне вбивство особи похилого віку», а також внести зміни до статей 126, 127, 185, 186, 187, 189, 190 цього Кодексу, якими передбачається посилення покарання за злочини проти осіб похилого віку.
Окрім того, зареєстровано Проект Закону України № 6396-VIII «Про внесення змін до розділу IV Кримінального кодексу України (щодо посилення кримінальної відповідальності за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи)».
Метою законопроекту є посилення кримінальної відповідальності за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи.
Абсолютно неприйнятною видається становище, коли мінімальний термін покарання за наругу над статевою свободою людини (зґвалтування) становить лише три роки позбавлення волі.
Законопроектом передбачається збільшення як мінімальних, так і максимальних санкцій відповідних норм Кримінального кодексу України, які встановлюють кримінальну відповідальність за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи.
Загалом пропонуються зміни щодо чотирнадцяти санкційних норм у всіх п’яти відповідних статтях четвертого Розділу Кримінального кодексу України.
Консультант суду
Л.М. Корнієнко